Mijn klanten

Oké. Dit kan ik wel allemaal zeggen, maar jij wilt weten of ik dat ook kan waarmaken. En of ik wel een gezellige collega ben bijvoorbeeld. Hieronder een paar referenties.

Gemeente Apeldoorn


Werken bij de gemeente saai? Verre van dat! Doordat ik dat ook nog in mijn eigen woonplaats mocht doen, was het werk heel erg relevant en zichtbaar. Ik was twee jaar lang als interim adviseur betrokken bij een enthousiast en veelzijdig communicatieteam namens de Communicatie Experts. Wat leerde ik hier enorm veel. Over wat het effect is van de juiste communicatie aan inwoners, hoe je ondernemers betrekt bij het ontwikkelen van beleid. Maar vooral: mensen laten zien wat voor toffe dingen er gebeuren in onze stad. Samen die stad elke dag een beetje mooier maken. Ik was betrokken bij uiteenlopende projecten. Denk aan omgevingscommunicatie bij wegwerkzaamheden en infrastructuurprojecten. En ik maakte zichtbaar wat Apeldoorn doet met haar groenbeleid. Ook het organiseren van de kleine bijeenkomsten maken veel verschil. Zoals het openen van een speeltuin, waarbij de hele buurt zich heeft ingezet om er een fijne plek van te maken voor jong en oud. En dagelijks checkten we de reacties en beantwoordden we vragen die binnenkomen via social media.

En toen kwam corona. Sindsdien heb ik helemaal niet meer stilgezeten. Samen zetten we alle zeilen bij om deze crisis te managen. Een crisis die de stad en het werk bij de gemeente op alle fronten raakt. Het treft ondernemers in hun hart, het heeft consequenties voor inwoners en het raakt kwetsbare groepen. De gemeente vertaalt alle landelijke richtlijnen naar concrete maatregelen. Door veel overleg met alle belanghebbenden en signalen continu te vertalen naar werkbare maatregelen, werken we samen. Zo doet Apeldoorn er alles aan om corona onder controle te krijgen.

BD Communicatie

VanWonen


In mei en juni 2017 heb ik VanWonen geholpen met de communicatie voor en tijdens de vastgoedbeurs Provada. Deze allereerste klus als interim adviseur werd mij toevertrouwd door collega-ondernemer Hanneke Janssen. Spannend!

Het doel van VanWonen was: als nieuwe speler in de vastgoedmarkt laten zien dat we er zijn en mensen laten ervaren wat wij bedoelen met ‘de nieuwe stijl VanWonen’.

In zeer korte tijd hebben we met een hecht team van mensen een mooie stand weten neer te zetten. Dat betekende op volle snelheid ideeën bedenken, uitwerken, overleggen, beslissen, schrijven, bellen en mailen. Het resultaat: drie succesvolle beursdagen. Waarbij als extra effect ook de medewerkers elkaar veel beter hebben leren kennen. Business en teambuilding: twee vliegen in één klap.

En daar hield de samenwerking met VanWonen niet op. In september van dat jaar kwam ik daar terug als interim communicatieadviseur. Ruim een jaar lang heb ik alle communicatietaken opgepakt die kwamen kijken bij een onderneming in opbouw. Iedere communicatie-uiting werd een praktische uitwerking van ‘de nieuwe stijl VanWonen’, een zorgvuldig gekozen corporate identity. Ook in 2018 stonden ze op de Provada en lag de coördinatie daarvan in mijn handen.

Omzetgroeier


Ondernemen is netwerken. Je komt op plekken waar je nog nooit bent geweest en ontmoet allerlei nieuwe mensen. Voor mij is dat een van de leuke kanten van het zelfstandig ondernemen. Zo leerde ik tijdens een netwerkbijeenkomst Geert Jan Dalhuisen kennen. Zijn bedrijf Omzetgroeier helpt organisaties en ondernemers succesvoller te worden op internet. Voor zijn onderneming heb ik een artikel geschreven over zijn werk, voor een jaarboek van een ander ondernemersnetwerk. Een prettige samenwerking met een mooi resultaat: het vergroten van zijn eigen zichtbaarheid.

BD Communicatie

Ik vertel je graag meer!

Menu